SnappCar start nieuwe crowdfunding campagne voor Europese uitbreiding
SnappCar, naar eigen zeggen het tweede Europese autodeelplatform, start vandaag via OneplanetCrowd een nieuwe crowdfunding campagne om zo een extra groeispurt te maken in Noord-West Europa. In totaal wil het SnappCar € 500.000 ophalen. In de afgelopen maand haalde SnappCar tijdens een ‘exclusieve’ ronde bij fans en relaties al € 178.550,- op. De eerdere investeerders in SnappCar krijgen deze maand de mogelijkheid om hun lening om te zetten naar een aandeel en daarvan heeft ruim de helft al gebruik van gemaakt.
Sinds de geslaagde crowdfunding campagne in het voorjaar van 2014, waarbij SnappCar € 560.125 ophaalde, is het bedrijf in omvang verdriedubbeld: ruim 100.000 deelnemers in Nederland, Duitsland en Denemarken delen nu bijna 15.000 auto’s met elkaar. SnappCar stelt daarmee tot de top 3 autodeelplatforms wereldwijd te behoren en is het enige platform dat actief is in drie landen.
SnappCar wil een positief verschil maken op duurzaam, sociaal en economisch niveau door te zorgen dat er in 2018 250.000 Europese auto’s via haar platform worden gedeeld. Het bedrijf focust daarbij op stedelijke gebieden in Noord-West Europa waar het autobezit vaak laag is en inwoners open staan voor nieuwe en flexibele mobiliteitsoplossingen. Om de komende drie jaar een extra groeisprint te kunnen maken doet het bedrijf nu opnieuw een beroep op het publiek.
Mede-oprichter Pascal Ontijd: 'Crowdfunding past in het DNA van SnappCar en wij zien het als de ultieme manier om onze community en fans letterlijk en figuurlijk te betrekken bij onze onderneming. Met deze tweede publieke campagne hebben mensen een nieuwe kans om te delen in ons succes.'
Bron: SnappCar